راهنمای انتخاب فرش اتاق کودک

راهنمای انتخاب فرش اتاق کودک

دکتر فرش
1402/12/01

زمانی که قصد انتخاب فرش برای اتاق کودک را دارید باید به فاکتورها و نکات متعددی دقت داشته باشید که باعث می‌شود تا شما بتوانید خیلی سریع و راحت یک فرش مناسب را برای اتاق کودک خود انتخاب کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم درباره برخی از مهم‌ترین این فاکتورها صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را برای خرید فرش ماشینی برای اتاق کودک در اختیار شما قرار دهیم. 

اولین قدم برای انتخاب فرش برای اتاق کودک، کیفیت و طول عمر فرش را بررسی کنید 

اولین و شاید بتوان گفت مهم‌ترین موردی که در خرید فرش اتاق کودک دخترانه و پسرانه باید به آن دقت داشته باشید این است که سعی کنید فرشی را انتخاب کنید که کیفیت و طول عمر بالایی داشته باشد. طول عمر بالا برای فرش اتاق کودک از اهمیت زیادی برخوردار است. کودکان معمولا هیچ‌نوع مراقبتی از لوازم اتاق خود ندارند که فرش نیز در گروه همین محصولات و لوازم قرار می‌گیرد. به همین علت رعایت کردن این نکته مهم است که فرشی را بخرید که در اثر شستشوی زیاد، افتادن وسایل کودک روی آنها، پا زدن زیاد کودک روی آن و بسیاری از موارد دیگر آسیب نبیند. 

یکی از مهم‌ترین مواردی که در این زمینه به شما کمک خواهد کرد این است که سعی کنید متریال‌ها و مواد اولیه‌ای که برای ساخت فرش مورداستفاده قرار گرفته‌اند را بررسی کنید. یک گزینه جذاب برای شما فرش‌های ابریشمی هستند. با توجه به متریال طبیعی که در تولید این فرش‌ها به کار رفته شما می‌توانید نسبت به طول عمر آنها اطمینان کاملی داشته باشید. این فرش‌ها نه‌تنها زیبایی خاصی دارند، بلکه از نظر طول عمر نیز طول عمر بیشتر دارند و البته نگهداری از آنها نیز ساده‌تر است.  شما خیلی راحت می‌توانید این فرش‌ها را شستشو دهید بدون این‌که مشکلی برای آنها به وجود بیاید. 

قدم دوم، بررسی طراحی، زیبایی و رنگ بندی فرش اتاق کودک 

بدون شک فرشی که شما برای اتاق کودک خود انتخاب می‌کنید باید یک ویژگی کلیدی و بسیار مهم دیگر نیز داشته باشد و آن این است که حتما باید دارای طراحی و زیبایی خاصی باشد. این طراحی از دو نظر باید موردبررسی قرار گیرد. اولین جنبه آن این است که کودک شما نسبت به آن احساس خوبی داشته باشد. پس پرسیدن نظر مستقیم کودکان در این زمینه می‌تواند بسیار مفید باشد. از طرف دیگر حتما باید با بخش‌های مختلف اتاق و همینطور طراحی اتاق کودک نیز سازگاری مناسبی داشته باشد. 

به این ترتیب شما می‌توانید اقدام به انتخاب فرش اتاق کودک کنید که گزینه مناسبی برای خرید و استفاده شما باشد. از جمله فاکتورهای مهمی که در این زمینه باید به آنها دقت داشته باشید می‌توان به مواردی همچون سبک کلی اتاق، رنگ‌بندی مناسب بر اساس سلیقه کودکان و همینطور بر اساس رنگ‌بندی عناصر دیگر موجود در اتاق کودک و همینطور شکل ظاهری فرش اشاره کرد. از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که نوع بافت فرش نیز می‌تواند تاثیر مستقیم زیادی روی طراحی و زیبایی فرش‌های شما داشته باشد. 

قدم سوم، انتخاب ابعاد و شکل مناسب فرش 

فاکتور بسیار مهم دیگری که در انتخاب فرش برای اتاق کودک باید به آن دقت داشته باشید این است که شکل مناسبی را برای فرش انتخاب کنید. اگر قصد دارید فرش کل اتاق کودک را پوشش دهد فرش‌های مستطیلی در این زمینه بهترین گزینه برای شما خواهند بود. با این حال اگر قصد داشته باشید فرش تنها یک قسمت از اتاق کودک را پوشش دهد می‌توانید از فرش‌های گرد نیز در این زمینه استفاده کنید. با توجه به این موضوع شما میتوانید از فرش ماشینی 6 متری و یا فرش 9 متری ماشینی برای اتاق کودک خود استفاده نمایید. 

نکته مهم دیگر در این زمینه توجه داشتن به ابعاد و اندازه‌های فرش است. شما باید سعی کنید فرشی را خریداری کنید که با ابعاد اتاق کودک همخوانی داشته باشد. برای انجام این کار بهترین راه این است که سعی کنید ابعاد اتاق کودک را اندازه‌گیری کرده و سپس این اندازه‌ها را در اختیار یک فرد متخصص در این زمینه قرار دهید تا اقدام به تعیین ابعاد فرش کند. به این ترتیب در انتخاب فرش اتاق کودک می‌توانید عملکرد بهتری داشته باشید. 

توجه به نحوه شستشو و نگهداری از فرش اتاق کودک

فاکتور بسیار مهم دیگری که در این زمینه باید به آن دقت داشته باشید این است که سعی کنید فرشی را برای خرید انتخاب کنید که قابلیت شستشوی بهتری داشته باشد. معمولا فرش‌هایی که برای اتاق کودک انتخاب می‌کنید خیلی سریع کثیف می‌شوند. به همین علت نیز شما مجبور می‌شوید که در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت اقدام به شستشوی آن کنید. پس بهتر است اقدام به انتخاب فرش اتاق کودک کنید که قابلیت شستشوی خوبی داشته باشد و در اثر شستشو تار و پودهای آن تخریب نشود. 

از طرف دیگر نحوه نگهداری از فرش‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. کودکان معمولا عادت دارند که مواد مختلف را روی فرش می‌ریزند. پس شما باید فرشی را برای آنها انتخاب کنید که هم مقاومت خوبی در برابر مواد مختلف داشته باشد و هم بتوان مواد مختلف را خیلی راحت از روی آنها پاک کرد. با دریافت یک مشاوره کامل از دکتر فرش می‌توانید خیلی راحت چنین فرشی را برای خرید پیدا کنید. 

چه عواملی بر قیمت نهایی فرش اتاق کودک تاثیر گذار است؟

به طور کلی باید دقت داشته باشید که عوامل و فاکتورهای مختلفی وجود دارند که می‌توانند به طور مستقیم روی قیمت فرش اتاق کودک تاثیرگذار باشند. برای انتخاب فرش اتاق کودک شما حتما باید سعی کنید به بودجه خود نیز توجه داشته باشید. از جمله عواملی که امروزه می‌توانند بر روی قیمت فرش اتاق کودک تاثیرگذار باشند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • جنس فرش: هرچه فرش‌هایی را انتخاب کنید که مرغوب‌تر هستند قیمت آنها نیز بالاتر می‌رود. 
  • ابعاد فرش: ابعاد بالاتر نیازمند صرف هزینه بیشتر برای خرید هستند. 
  • نوع و مدل فرش: نوع و مدل فرشی که انتخاب کرده‌اید تاثیر مستقیمی روی قیمت فرش اتاق کودک شما خواهد داشت. 

در صورتی که شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید فرش‌های موردنیاز خود را با قیمتی مناسب خریداری کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده در سایت فرشچی نیز استفاده کرده و محصولات موردنیاز خود را از این طریق خریداری کنید. مجموعه فرشچی یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌هایی است که امروزه خدمات خود را در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی راحت و با مناسب‌ترین قیمت اقدام به انتخاب فرش اتاق کودک و خرید آن کنید. همچنین توجه داشته باشید که از محصول محافظ ریشه فرش برای تمامی فرش های منزل خود استفاده نمایید تا عمر فرش را افزایش دهید.
 

نظرات کاربران