بهترین برندهای فرش ماشینی ایران را بشناسید

بهترین برندهای فرش ماشینی ایران را بشناسید

دکتر فرش
1402/08/13

اگر قصد خرید فرش ماشینی را داشته باشید، تعدد مدل‌ها و برندها ممکن است شما را سردرگم کند. این موضوع به ویژه در خصوص فرش‌های ماشینی که این روزها به دلیل قیمت مناسب‌تر و تنوع بسیار بالا مورد توجه قرار می‌گیرند، دیده می‌شود. وقتی به بازار فرش‌های ماشینی پای می‌گذارید، آنقدر برندهای متنوع و زیادی را می‌بینید که هر کدام در حال تعریف و تمجید از محصولات خودشان هستند.

در چنین شرایطی بدون شک تصمیم‌گیری نیز کار سخت و چالش‌برانگیزی است. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین برندهای فرش ماشینی ایران بپردازیم که محصولاتی باکیفیت و جذاب را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. با اطلاع از این برندها و ویژگی هر کدام، خریدی راحت‌تر و مطمئن‌تری را تجربه خواهید کرد.

معرفی بهترین برندهای فرش ماشینی ایران

در تمام خانه‌های ما ایرانی‌ها، نقشی از فرش‌های ماشینی به چشم می‌خورد و این عنصر با زندگی تمام ما گره خورده است. به دلیل اهمیتی که به این بخش از منزل و دکوراسیون خود می‌دهیم، دقت در انتخاب آن بسیار مهم است. تعدد برندهای موجود در بازار نیز عاملی است که باعث می‌شود به توجه بیشتری برای خریدی راضی‌کننده نیاز باشد. در ادامه ما قصد داریم 10 مورد از بهترین برندهای فرش ماشینی ایران را به شما معرفی کنیم.

بهترین برندهای فرش ماشینی ایران

بیشتر بخوانید: معروف ترین و بهترین فرش های ایرانی

برند قالی سلیمان

در ابتدای معرفی بهترین برندهای فرش ماشینی ایران باید به معرفی یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان این دسته از فرش‌ها بپردازیم. شرکت قالی سلیمان تولید فرش‌های ماشینی را از سال 1365 آغاز کرد و نکته جالب آن که در کنار تولید فرش‌های ماشینی، ریسندگی الیاف مخصوص فرش‌های ماشینی را نیز در دستور کار خود قرار داده است. این مجموعه تنها شرکت ایرانی نیز به شمار می‌رود که در برخی کشورهای اروپایی و عربی ثبت برند شده است. محصولات مجموعه قالی سلیمان علاوه بر این که از استاندارد ملی ایران برخوردار هستند، موفق به کسب استاندارد در زمینه رسیدگی به شکایات مشتری ISO 10002 و سنجش رضایت مشتری ISO 10004 و استاندارد EN اروپا شده است.

لازم به ذکر است که قالی سلیمان خط تولید خود را با پیشرفته‌ترین ابزار و ماشین‌آلات بازسازی کرده است؛ همچنین با تهیه مواد اولیه مرغوب از شرکت آلمانی درالون این شرکت همواره به دنبال عرضه بهترین و باکیفیت‌ترین تولیدات به مشتریان بوده است. از جمله محصولات تولیدی شرکت تولیدی و صنعتی رسول اصفهان باید به موارد زیر اشاره کرد:

انواع نخ اکریلیک با الیاف STAPLE و TOW با نمره‌های 15 تا 50، های بالک، های شیرینگ و...؛

  • تولید نخ‌های پلی استر، پلی پروپیلن و... از روش فرآیند ذوب ریسی
  • تولید فرش‌های ماشینی متنوع با استفاده از نخ‌های اکریلیک، TOW، پلی استر، پلی پروپیلن با نمره‌های متفاوت
  • تولید فرش‌های 350، 700، 1200، 1500 و 2000 شانه با تراکم‌های مختلف

فرش بهشتی

از دیگر شرکت‌های موفق و محبوب در بازار فرش‌های ماشینی باید به فرش بهشتی اشاره کنیم. ایت مجموعه کار خود را از سال 1389 آغاز کرد. کارخانه این مجموعه در آران و بیدگل و شهرک صنعتی سلیمان صباحی واقع شده است. این برند با سال‌ها تجربه موفق در این زمینه و استفاده از خلاقیت نیروی جوان و متخصص در طراحی و بافت انواع فرش و قالی، اکنون مجموعه فوق‌العاده‌ای از فرش‌های مختلف در طرح‌ها و جنس‌های متفاوت را در اختیار دارد که مشتریان با هر سلیقه‌ای امکان انتخاب از این مجموعه کامل را دارند.

یکی از ویژگی‌های فرش‌های مجموعه بهشتی دقت و ظرافت بسیار بالا در تراکم بالا است که کیفیت و زیبایی محصول را دو چندان می‌کند. یکی از اهداف این شرکت اشتغال زایی برای جوانان کشور بوده و همچنین در کنار آن فرهنگ اصیل ایرانی را نیز به سایر نقاط جهان صادر می‌کند. در حال حاضر فرش‌های بهشتی در انواع 500، 700، 1200، 1250، 1500 شانه با جنس‌های اکریلیک، ابریشم و اکریلیک و تمام ابریشم در دسترس قرار دارند.

گفتنی است علاوه بر فرش‌های ماشینی این شرکت به تولید انواع فرش‌های دستبافت نفیس نیز می‌پردازد و برای جلب اعتماد بیشتر مشتریان گارانتی 5 ساله‌‌ای را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

بهترین فرش های بازار ایران

بیشتر بخوانید: تاریخچه فرش تبریز

فرش قیطران

بدون شک یکی از بهترین برندهای فرش ماشینی ایران فرش قیطران است. بعید است وقتی به بازار فرش برای خرید انواع فرش‌های ماشینی پای بگذارید نامی از این برند به گوشتان نخورد. تنوع بسیار بالا طرح‌ها و رنگ‌های محصولات این مجموعه از ویژگی‌های اصلی آن به شمار می‌رود. قیطران بیش از 30 سال تجربه در بافت و تولید فرش‌های ماشینی دارد و از این نظر باید آن را یکی از قدیمی‌ترین‌های این عرصه بدانیم. جالب است بدانید که در سال 1392 با گسترش خط تولید این مجموعه به عنوان اولین تولیدکننده فرش 1000 شانه در جهان معرفی شد و جزو بزرگترین تولید کنندگان فرش 1200 شانه اکریلیک در کشور است.

در مسیر رو به پیشرفت قیطران، این برند در سال 1395 موفق به کسب استاندارد جهانی سلامت محصول نیز شد و به تنها شرکت تولید فرش ایرانی تبدیل شد که دارای این استاندارد است. در ادامه راه، در سال 1396 قیطران اقدام به تهیه اولین دستگاه بافندگی فرش 1500 شانه کرد و با تولید این محصول به اولین مجموعه‌ای در جهان تبدیل شد که فرش 1500 شانه را به مرحله تولید رسانده است. تولیدات قیطران با توجه به کیفیت و مرغوبیت فوق‌العاده به بیشتر از 67 کشور از سراسر جهان صادر می‌شوند. در سال 1397، برای سومین سال متوالی قیطران موفق به دریافت تندیس صادرکننده نمونه ملی نیز شد.

فرش نگین مشهد

در لیست بهترین برندهای فرش ماشینی ایران باید نام فرش نگین مشهد را نیز قرار داد. این مجموعه را باید یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فرش‌های ماشینی در داخل ایران به شمار آورد که تنوع محصولات بسیار بالای آن اجازه انتخاب و تصمیمی مناسب برای هر سلیقه‌ای را می‌دهد. مجموعه نگین مشهد در سال 1371 تاسیس شد و از همان زمان تا به حال به پیشرفت خود ادامه داده است. یکی از نکات بسیار مهمی که در مورد این فرش‌ها وجود دارد و مشتریان باید در زمان خرید دقت زیادی به آن داشته باشند، وجود فرش‌هیا تقلبی به نام این برند در بازار است. از این رو باید حتما در انتخاب مرکز مورد نظر دقت کرده و توانایی تشخیص کالای اصل از تقلبی را داشته باشید.

در مجموعه نگین مشهد فرش‌های 500 تا 1500 شانه موجود هستند که در تراکم‌های 2100، 2550، 3000، 3600 و 4500 امکان تهیه آن‌ها وجود دارد. این فرش‌ها با بهترین و مرغوب‌ترین الیاف 100 درصد اکریلیک و با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات و ماشین‌آلات تولید می‌شوند. همچنین شرکت نگین مشهد تولیدات خود را به کشورهایی همچون افغانستان، ترکمنستان، عراق، آلمان، بلژیک، اتریش و... صادر می‌کند و از این طریق نیز به موفقیت بسیار خوبی رسیده است.

بهترین تولیدکننده فرش ماشینی در ایران

بیشتر بخوانید: بررسی تفاوت های جاجیم و گلیم

فرش ستاره کویر یزد

یکی دیگر از بهترین برندهای فرش ماشینی ایران که درصد قابل‌توجهی از بازار را در اختیار دارد، ستاره کویر یزد است. گفتنی است که این شرکت دارای 4 شرکت زیر شاخه نیز بوده و از این رو یکی از بزرگ‌ترین مراکز نساجی داخل به شمار می‌رود. در این شرکت فرش‌های ماشینی 320، 500، 700، 750، 1000 و 1500 به فروش می‌رسند و طرح و رنگ آن‌ها نیز از تنوع بسیار بالایی برخوردار است.

این شرکت برای تولید و بافت فرش‌های ماشینی از الیاف اکریلیک و پلی پروپیلن بسیار مرغوب استفاده می‌کند و به همین سبب همواره رضایت مشتریان خود را به همراه داشته است.
شروع فعالیت ستاره کویر یزد به سال 1360 برمی‌گردد و از آن زمان این برند تولید فرش به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های بسیاری رسیده است. جالب است که بدانید این مجموعه اولین تولیدکننده نسل جدیدی از فرش‌ها است که به فرش دستبافت‌گونه معروف هستند. این فرش‌ها شباهت بسیار زیادی را به نوع دستبافت دارند.

ستاره کویر یزد دارای استانداردها و گواهینامه‌های مختلفی نیز است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به گواهینامه مدیریت تضمین کیفیت، سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات، گواهی CA اروپا و... اشاره کرد. برای تولید فرش‌های ماشینی ستاره کویر یزد از پشم خالص برند سازمان پشم نیوزلند و الیاف شرکت درالون آلمان استفاده می‌شود که این به خوبی کیفیت تولیدات نهایی این مجموعه را نمایش می‌دهد.

 از افتخارات برند ستاره کویر هم می‌توان به دریافت لوح کارآفرین نمونه، صادرکننده نمونه، واحد نمونه کیفی در سطح ملی، لوج سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان برای 16 سال متوالی، لوح واحد تحقیق و توسعه و... اشاره کرد.

فرش کویر کاشان

معرفی بهترین برندهای فرش ماشینی ایران را با معرفی برند فرش یلدای کویر کاشان ادامه می‌دهیم. این مجموعه به صورت رسمی از سال 1370 به تولید و بافت انواع فرش روی آورد. فرش‌های ماشینی این مجموعه در انواع 700، 1000، 1200 و 1500 شانه در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع قابل‌تهیه هستند. در کار فرش‌های ماشینی، این مجموعه به تولید تابلو فرش‌های ماشینی نیز می‌پردازد که نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب می‌کند.

فرش کویر کاشان به تولید فرش در بیش از 270 طرح مختلف می‌پردازد و همچنین برای تولید این محصولات از بهترین و مرغوب‌ترین نخ‌ها و الیاف استفاده می‌کند. رنگ‌آمیزی فرش‌های این شرکت با استفاده از مواد ضدحساسیت صورت می‌گیرد و از این رو مشکلی برای کسانی که نگران حساسیت به فرش‌های ماشینی هستند ایجاد نمی‌شود. مجموعه یلدای کویر کاشان علاوه بر داخل کشور، در خارج نیز شعب فروش متعددی را دارد و این مورد نیز یکی از مزایای اصلی آن‌ها به حساب می‌رود.

برند فرش کویر کاشان

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب فرش اشپزخانه

فرش سورنا

یکی دیگر از شرکت‌های باکیفیت و پرفروش بازار فرش‌های ماشینی، برند فرش سورنا است. استفاده از مواد بسیار باکیفیت باعث شده که فرش‌های این مجموعه همواره رضایت مشتریان را به دنبال داشته باشند. گروه صنعتی سمندرخ یا سورنا با توجه به سلیقه روز بازار اقدام به تولید فرش‌های 440 و 500 شانه کرد که از مرغوب‌ترین الیاف و مواد اولیه برای تولید آن‌ها استفاده می‌شد.

سپس با ظهور تکنولوژی تازه برای تولید فرش‌های دستبافت گونه، این مجموعه به خریداری دستگاه 700 شانه HCP روی آورد. محصولات جدید آن‌ها با استفاده نخ‌های لطیف ترک در قالب نام تجاری سورنا وارد بازار شد. در ادامه در سال 1393 سورنا دستگاه 1000 شانه 10 رنگ را نیز از شرکت وندویل بلژیک خریداری کرد و اقدام به تولید فرش‌های 1000 شانه با تراکم 3000 که برای اولین بار دارای 10 رنگ واقعی بودند کرد. سپس در سال 1395 مجموعه سمندرخ با تهیه دستگاه 1200 شانه، ظریف‌ترین فرش دنیا را نیز به مجموعه تولیدات خود اضافه کرد.

اکنون این مجموعه تولید فرش‌های ماشینی با تجربه مدیران و استفاده از 60 پرسنل متخصص و ماهر در 3 واحد تولیدی به تولید فرش‌های 700، 1000 و 12000 شانه می‌پردازد. از ویژگی‌های خاص و مهم فرش‌های سورنا باید به استفاده از مواد اولیه باکیفیت و مرغوب در تولید، تولید فرش‌های اصیل ایرانی مطابق با استانداردهای روز دنیا، رنگ‌بندی جذاب و نزدیک به فرش‌های دستبافت، نقش‌ها و طرح‌های اختصاصی برای فرش‌ها و بهره‌گیری از مدرن‌ترین و بهترین دستگاه‌های روز دنیا اشاره کرد.

معرفی بهترین شرکت های تولید فرش ماشینی در ایران

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب فرش اتاق کودک

فرش محتشم

دیگر برندی که در بین بهترین برندهای فرش ماشینی ایران قرار می‌گیرد، فرش محتشم است. فرش محتشم در سال 1375 وارد بازار تولید فرش‌های ماشینی شد و به دلیل پایبندی به استانداردهای مهم و اصلی، همواره مسیر موفقیت را پشت سر گذاشته است. برای بافت فرش‌های ماشینی ایتن مجموعه از بهترین الیاف و مدرن‌ترین تجهیزات موجود در جهان استفاده می‌کند و این رو کیفیت نهایی محصولات آن‌ها نیز بسیار بالا است. در بین مجموعه فرش‌های محتشم، تنوع طرح و رنگ بسیار بالایی به چشم می‌خورد که باعث می‌شود افراد با هر سلیقه و نیازی مدل متناسبی را خریداری کرده و از آن استفاده کنند.

در کارخانه محتشم فرش‌های 700، 1000، 1200 و 1500 شانه بافته و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. همچنین انواع فرش اتاق کودک، کهنه‌نما، فرش چهل تکه ماشینی، تابلو فرش و... نیز از دیگر تولیدات این برند به شمار می‌روند. اما یکی از محصولات خاص و جدید محتشم که شاید بسیاری با آن آشنایی نداشته باشند، فرش کلاریس است. رنگ درخشان و جذاب این فرش‌ها که حتی پس از مدت طولانی نیز دچار مشکل نمی‌شوند از ویژگی اصلی این نوع فرش است. گفتنی است فرش کلاریس برای نخستین‌ بار توسط مجموعه محتشم در ایران تولید شد.

فرش‌های کلاریس 700 شانه با تراکم 3300 به علت ضخامت بالا، عمر بسیار طولانی نیز دارد و به همین سبب برای محیط‌های شلوغ و پر رفت‌وآمد گزینه بسیار خوبی هستند. به دلیل استفاده از الیاف پلی اوژن به جی اکریلیک در تهیه آن‌ها، لطافت بیشتری نیز برای آن‌ها وجود دارد.

فروشگاه فرش فرهی

بیشتر بخوانید: نحوه شست و شوی فرش در منزل

فرش فرهی

برند تولیدکننده فرش ماشینی دیگری که نامش در بین بهترین برندهای فرش ماشینی ایران قرار می‌گیرد، فرش فرهی نام دارد. این شرکت با دو زیرمجموعه با نام های نساجی فرخ سپهر کاشان و شرکت نساجی اطلس ریس کاشان، کار خود را از سال 1369 شروع کرده است. در شرکت ریسندگی اطلس ریس و سپهر کاشان الیاف فیلامنتی پلی پروپیلن و پلی استر تهیه می‌شوند که کیفیت بسیار بالایی نیز دارند. از این رو فرش‌های ماشینی فرهی نیز بیشتر با همین الیاف تهیه و روانه بازار می‌شوند.

تراکم بالا، طرح‌های بسیار متنوع، عدم پرزدهی، عدم ایجاد حساسیت، مقاومت در برابر سایش و... از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های فرش‌های فرهی هستند. همچنین تولیدات فرهی به بیش از 50 کشور مختلف دنیا نیز صادر می‌شوند که این به خوبی کیفیت و مرغوبیت فرش‌های متنوع این شرکت را نشان می‌دهد. این مجموعه در سال 1401 برای هشتمین سال متوالی به عنوان برند محبوب سال انتخاب شد و همچنین در همین سال برای هشتمین بار متوالی به عنوان کارآفرین برتر نیز معرفی شد.

فرش زمرد مشهد

در نهایت لیست بهترین برندهای فرش ماشینی ایران با معرفی شرکت زمرد مشهد به پایان می‌رسانیم. شرکت زمرد مشهد در سال 1376 فعالیت خود را در تولید و عرضه انواع فرش‌هایماشینی آغاز کرد. از تولیدات مهم و پرفروش این مجموعه باید به فرش‌های 320 شانه پلی پروپیلن، فرش‌های اکریلیک 410، 500، 700، 1200 و 1500 شانه اشاره منیم.
در تمامی این سال‌ها زمرد مشهد روند صعودی و پیشرفت خود را همواره حفظ کرده و اکنون باید آن را به عنوان یکی از بهترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فرش‌های ماشینی به شمار بیاوریم.

جمع‌بندی

خرید فرش ماشینی در صورت نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه می‌تواند بسیار سخت و پیچیده باشد. باید پیش از اقدام به خرید، از نیازتان مطلع شده و بدانید فرش‌ را برای چه قسمتی و چه هدفی تهیه می‌کنید. سپس با اطلاع از بهترین تولیدکنندگان چنین فرش‌هایی، خریدی مطمئن و کارآمد را تجربه کنید. ما در این مطلب لیست بهترین برندهای فرش ماشینی ایران که بازار فرش را با تغییرات بزرگی روبرو کرده‌اند در اختیار شما قرار دادیم. حال این فرصت را دارید که با اطلاع از برندهای برتر به سراغ گزینه مناسب خود بروید.

فروشگاه دکتر فرش، با ارائه انواع فرش‌های باکیفیت در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف از شرکت‌های برتر ایرانی بهترین مرجع برای خرید اینترنتی فرش ماشینی در ایران میباشد.

نظرات کاربران