5 ویژگی منحصر بفرد فرش های هیت ست شده

5 ویژگی منحصر بفرد فرش های هیت ست شده

دکتر فرش
1400/03/04

امروز قصد داریم درباره یک اصطلاح تخصصی در حوزه فرش ماشینی با همدیگر صحیت کنیم.

هیت ست شدن به چه معناست؟ آیا هیت ست شدن نخِ استفاده شده در فرش مزایایی دارد ؟

فرش هیت ست شده چه ویژگی های منحصر بفردی دارد؟ آیا فرش هیت ست شده بخرم یا خیر؟

پس با ما همراه باشید...

 

 

هیت سِت شدن فرش یعنی چه ؟

هیت ست، یکی از اصطلاحاتی است که احتمالا به گوش هر کسی که در این روزها قصد خرید فرش ماشینی دارد، خورده است .

به طور خیلی ساده می توان گفت هیت ست شدن، فرآیندی است که طی آن با استفاده از دما و بخار آب، اتفاقاتی روی فرش صورت می پذیرد که موجب بالا رفتن کیفیت نخ فرش و همچنین تثبیت رنگ آن می شود به شکلی که به مرور زمان با استفاده از فرش یا شستشوی آن، رنگ فرش از بین نرود و تغییر نکند.

 

مزایای فرش های هیت ست شده

هیت ست شدن فرش، باعث بوجود آمدن ویژگی های منحصربفردی در فرش می شود که ما در این قسمت به 5 ویژگی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

1- تثبیت رنگ: همانطور که در مقدمه نیز به آن اشاره شد، هیت شدن فرش، موجب تثبیت رنگ آن می شود به طوریکه می توان از این مورد به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های فرش های هیت ست شده اشاره کرد. تثبیت رنگ به این معناست که کاری کنیم تا فرش پس از استفاده طولانی مدت یا شستشو، تغییر رنگ پیدا نکند.

2- مقاومت بالا در برابر نور و حرارت: یکی دیگر از ویژگی های بسیاری جالبی که فرش های ماشینی پس از هیت ست شدن به دست می آورند، مقاومت در برابر نور و حرارت است. البته توجه کنید مقاومت در برابر حرارت به این معنا نیست که در برابر شعله مستقیم مقاومت داشته باشد!wink

بلکه به این معناست که چنانچه در حد چند ثانیه قابلمه یا اتوی داغ روی فرش قرار بگیرد، فرش دچار آسیب جدی نمی شود و در برابر این حرارت مقاومت از خود نشان می دهد.

چنانچه فرش شما دچار سوختگی شد، ویدئوی رفع سوختگی فرش می تواند بسیار کمک کننده باشد.

3- مقاومت در برابر گرد وغبار: فرش های هیت ست شده تا حد قابل قبولی در برابر جذب گرد و غبار و حتی مو، از خود مقاومت نشان می دهند و این یعنی هدیه ای بزرگ برای خانم های خانه دار؛ چرا که یکی از معضلات بزرگ خانم های خانه دار، همین جذب سریع مو یا گرد وغبار به فرش است و فرش های هیت ست شده، با رفع این مشکل، در واقع کار نظافت فرش را راحت تر کرده اند.

4- پرزدهی کم: نکته ی بسیار جالب دیگری که درباره فرش های ماشینی هیت ست شده می توان بیان کرد، این است که فرآیندی که در نهایت، هیت ست شدن را در پی دارد، موجب پرزدهی کم فرش ها می شود.پرزدهی پایین فرش ها از دو جهت می توان اتفاق خیلی خوبی باشد.در وهله ی اول در مورد کسانی که به پرز فرش حساسیت دارند.هیت ست شدن موجب کاهش پرز فرش می شود و برای این دسته افراد گزینه بسیار مناسبی است.

وهله ی دوم زیبایی فرش است که پرز دهی بالای فرش می تواند از این جهت دردسر ساز باشد و فرش های هیت ست شده، این مشکل را تا حد قابل قبولی حل کرده اند.

5- کیفیت بالاتر: فرآیند هیت ست شدن، باعث می شود فرش حجیم تر و زیباتر دیده شود. از طرفی لطافت و پاخور بهتری داشته باشد و راه رفتن روی فرش را برای ما لذت بخش تر کند. 

در نهایت ذکر این نکته الزامی که فرش های 700 شانه، فرش های 1200 شانه، فرش های 1500 شانه، فرش های مدرن، فرش های وینتیج و فرش های چهل تکه ای که در دکتر فرش مشاهده می فرمایید، از نوع هیت ست شده هستند و از این جهت می توانید با توجه به سلیقه و دکوراسیون منزل تان آن ها را انتخاب بفرمایید.

به عنوان توصیه آخر، دکتر فرش به شما پیشنهاد می کند حتما در هنگام خرید فرش به هیت ست بودن فرش دقت کنید تا بتوانید از مزایا و ویژگی های آن بهره مند شوید.

 

خرید فرش های هیت سِت شده به صورت اقساطی در دکتر فرش

دکترفرش شرایط فوق العاده ای را برای خرید فرش برای کاربرانش ایجاد کرده است تا شما بتوانید به راحتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری، خرید خود را به صورت قسطی و بدون اتلاف زمان انجام دهید.

خرید فرش اقساطی بدون چک و ضامن در دکتر فرش انجام می پذیرد و شما می توانید تنها با ارائه سفته، نسبت به خرید فرش اقساطی خود اقدام نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه خرید فرش اقساطی مراجعه نمایید.

در آخر اگر شما نیز تجربه ای در راستای استفاده از فرش های هیت ست شده یا غیر آن دارید، آن را در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.

 
نظرات کاربران