7 نکته اساسی در خرید فرش

7 نکته اساسی در خرید فرش

دکتر فرش
1400/03/03

فرش یکی از ارکان اساسی دکوراسیون منزل محسوب می شود و انتخاب آن می تواند تاثیر بسزایی در خرید و انتخاب سایر لوازم منزل داشته باشد.

از همین رو بهتر است که در انتخاب و خرید فرش، حداکثر دقت و توجه را داشته باشیم، تا ضمن تجربه یک خرید خوب و به یادماندنی، در تهیه سایر اجزاء دکوراسیون منزل به مشکل خاصی برخورد نکنیم.

در این ویدئو، دکتر فرش، به بررسی 7 نکته از مهم ترین نکاتی که بایستی در خرید فرش ماشینی به آن ها توجه کنیم، آورده شده است.

ویدئو را با دقت ببینید تا بتوانید خریدی لذت بخش را تجربه کنید:

 

 

مهم ترین نکات در انتخاب و خرید فرش

1. زمان خرید فرش: یکی از مهم ترین نکات در خرید لوازم منزل، اولویت بندی کردن آن هاست. اینکه کدام کالا، محوریت دکوراسیون منزل قرار بگیرد و بقیه لوازم، با توجه به آن ها انتخاب شوند، تصمیم بسیار مهمی است که می تواند در خروجی نهایی چیدمان منزل ما، بسیار موثر باشد.پیشنهاد دکتر فرش به شما این است که در ابتدا کلیات دکوراسیونی که مدنظر دارید را مشخص کنید.سعی کنید در این مرحله از کسی که تخصص و تجربه ای در این زمینه دارد، کمک بگیرید.حالا که طرح کلی دکوراسیون مشخص شد، اولویت خریدتان را، فرش قرار دهید.با توجه به نقش محوری فرش و انتخاب درست آن، شما به راحتی می توانید سایر تجهیزات مورد نیاز را با خیالی راحت تهیه کنید.پس فراموش نکنید که در لوازم منزل، اولویت با فرش است.

 

زمان خرید فرش

2. شناخت بهترین جنس فرش: با کمی جستجو در فضای وب می توانید انواع جنس های نخ فرش را بررسی کنید، ویژگی های هریک را بخوانید و گزینه مناسب را برای خودتان انتخاب کنید. اما به طور خلاصه، در فرش های ماشینی 3 نوع جنس، شهرت بالایی دارند. اکریلیک، پروپلین، پلی استر. فرش های اکریلیک عموما نرم تر از دو نوع دیگر هستند و پاخور بهتری دارند. معمولا فرش های اکریلیک ابتدا پرزدهی بالایی دارند، اما به مرور زمان کمتر می شود و نکته آخر درباره فرش های اکریلیک این است که عموما طول عمر بیشتر نسبت به دونوع دیگر دارند. فرش های پروپلین و پلی استر تنوع رنگی بسیار بالایی دارند و می توانند دایره انتخاب وسیع تری را در اختیار شما بگذارند.همچنین این دونوع فرش، عموما پرزدهی کمتری دارند و همچنین نسبت به فرش های اکریلیک کیفیت کمتری دارند. اینکه با توجه به مزایا و معایب هر یک از این جنس ها، کدامیک برای شما مناسب تر است، نکته ای است که لازم است حتما پیش از خرید درباره آن تصمیم گیری شود.

3. طرح فرش: انتخاب طرح فرش تا حدود بسیار زیادی با توجه به دکوراسیون منزل شما تعیین می گردد. به طور مثال اگر شما در منزل، مبلی با نقش و نگار زیاد و نسبتا شلوغ دارید و اکنون تصمیم به تعویض فرش گرفته اید، پیشنهاد دکتر فرش به شما، فرش های با طرح ساده تر است.یکی دیگر از پیشنهادهای ما به این خریداران، فرش های وینتیج دکتر فرش است. اگر میخواهید بیشتر درباره نحوه ست کردن مبل و فرش بدانید، اینجا کلیک کنید...

4. انتخاب رنگ فرش: چهارمین فاکتور بسیار مهم در انتخاب فرش، انتخاب رنگ فرش است که خوشبختانه با ظهور فرش ماشینی، کمتر با آن دسته و پنجه نرم می کنیم و مشتریان گرامی، دغدغه ای از این جهت نخواهند داشت.تنها مساله ای که در خرید فرش ماشینی اهمیت دارد این است که چه رنگی برای دکوراسیون منزل من مناسب است.به طور مثال پیشنهاد کارشناسان دکتر فرش برای کسانی که خانه ای کوچک دارند، فرش های روشن و حتی خنثی است که باعث می شود خانه آن ها بزرگ تر به نظر بیاید و بالعکس یعنی اگر خانه بزرگی دارید و دوست دارید صمیمیت و نزدیکی بیشتری در خانه ایجاد کنید، پیشنهاد ما استفاده از رنگ های شاد و تیره تر است.

 

انتخاب رنگ فرش

 

5. استفاده از ابعاد و اندازه درست: یک نکته ای که گاهی اوقات در عین سادگی مغفول می ماند، توجه به ابعاد فرش مورد نیاز است! به طور مثال در صورتی که برای یک اتاقی که فرش 6 متری نیاز دارد، فرش 9 متری تهیه کنید، با این دیدگاه که ممکن است خانه بعدی اتاق بزرگتری داشته باشد، در این حالت شما مجبور می شود که فرش را تا بزنید تا برای اتاق قابل استفاده شود. در این حالت علاوه بر اینکه از لحاظ ظاهری و عدم تکمیل شدن طرح و نقش فرش، به دکوراسیون منزل آسیب زده اید، به مرور زمان باعث آسیب رسیدن به خود فرش نیز می شوید.در واقع این کار، یکی از اقداماتی است که می تواند موجب پوسیدگی و تفییر فرم فرش شما شود. پس در خرید فرش حتما به ابعاد فرش موردنیاز منزل توجه نمائید.

 

انتخاب ابعاد درست فرش

 

6. انتخاب بهترین کیفیت: کیفیت فرش موردنظر را به هیچ عنوان نادیده نگیرید.چرا که هرچقدر هم که فرش زیبا باشد، اگر دارای کیفیت مناسبی نباشد، این زیبایی ماندگار نخواهد بود و به زودی آن را از دست خواهید داد.یکی از اطمینان بخش ترین راه ها، استفاده از محصولات برندهای معتبر فرش است .یکی از معروف ترین برندها در حوزه فرش، فرش قیطران است.دکتر فرش به عنوان نمایندگی فرش قیطران، ارائه دهنده محصولات این برندِ به نامِ حوزه فرش ماشینی می باشد.

7. تناسب قیمت فرش و بودجه شما: خوشبختانه با بروز و ظهور فرش های ماشینی، می توانیم شاهد گستره وسیعی از قیمت ها باشیم . فرش های ماشینی 700 شانه، که قیمت نسبتا پایینی دارند، فرش 1200 شانه که در وسط این طیف قیمتی قرار می گیرد و فرش های 1500 شانه که قیمت بالایی دارند . در کنار این فرش ها، می توان فرش های مدرن و فرش وینتیج را نیز در نظر گرفت که عموما در حدود قیمتی فرش های ماشینی 1200 شانه هستند.پس بودجه خود را در نظر بگیرید و فرش را متناسب با ان انتخاب کنید.

 

تناسب بودجه و قیمت فرش

 

برای مشاهده آخرین قیمت فرش ماشینی، روی عنوان آن کلیک بفرمائید.

سعی کنید این موارد را در خرید فرش ماشینی لحاظ کنید تا خریدی دلچسب و عالی را رقم بزنید.

8. شرایط خرید: یکی دیگر از مواردی که می تواند تاثیر بسیار زیادی خرید کالاهای اساسی مانند فرش باشد، شرایط خرید آن است.

به عبارت دیگر فروش فرش اقساطی یکی از گزینه هایی است که هم می تواند برای خریدار جذاب باشد و هم برای فروشنده.

چرا که خریدار می تواند کالای ارزشمندی مانند فرش را خریداری کرده ولی هزینه آن را به صورت اقساطی پرداخت کند از طرف دیگر با این شرایط فروش، فروشنده نیز احتمالا افزایش مشتری و فروش خواهد داشت.

دکتر فرش به منظور رفاه حال کاربرانش، اقدام به فروش فرش اقساطی کرده است. اگر شما هم به دنبال خرید فرش اقساطی بدون چک هستید، دکتر فرش می تواند بسیار گزینه مناسبی برای شما باشد.

شما برای خرید فرش چه معیارهای دیگری را مدنظر قرار می دهید؟برای ما کامنت بگذارید...

نظرات کاربران