4 نکته بسیار مهم در سِت کردن فرش و مبل

4 نکته بسیار مهم در سِت کردن فرش و مبل

دکتر فرش
1400/03/01

یکی از مهم ترین سوالاتی که ذهن بسیاری از خریداران فرش یا مبل را به خودش معطوف می دارد، این است که چه رنگی از فرش یا مبل را باید بخرم ؟ چگونه مبل و فرش را با هم ست کنم ؟ اصول ست کردن فرش و مبل چیست ؟

 

فرش؛ کالایی محوری و استراتژیک

برای ما ایرانی ها، فرش کالایی بسیار ارزشمند محسوب می شود چرا که خواه یا ناخواه، فرهنگ ما ایرانی ها با فرش گره خورده است.

یکی از مسائلی که همیشه ذهن متقاضیان خرید فرش را به خود معطوف کرده است، نحوه ست کردن فرش و مبل در منزل است تا بتوان دکوراسیون را به بهترین وجه ممکن طراحی و پیاده سازی کرد.

واقعیت این است که با تولدفرش های ماشینی، آنقدر انتخاب های مختلف و متنوع افزایش یافت که این سردرگمی بیشتر و بیشتر شد.

اما پیشنهاد ما به شما این است که با توجه به اینکه فرش در منزل جایگاهی بسیار محوری قرار دارد و می تواند مرکزیت دکوراسیون منزل شما محسوب شود، حتما ابتدا فرش خود را انتخاب کنید، سپس به ست کردن رنگ مبل با فرش بپردازید، نه برعکس!

این موضوع برای زوج های جوان که قصد دارند زندگی مشترک خود را به تازگی آغاز کنند، مشکل زا نخواهد بود چرا که می توانند خرید هایشان را اولویت بندی نمایند.

اما در مورد خانواده هایی که قصد خرید فرش یا مبل جدید دارند، خیلی نمی توان به این اصل پایبند بود.

لذا ما در فروشگاه آنلاین فرش دکتر فرش، تصمیم گرفتیم، ویدئویی جامع و کامل تهیه کنیم و همه نکات مهمی که در ست کردن فرش و مبل و حتی پرده به آن نیاز دارید را در این ویدئو جمع آوری نماییم .

ویدئوی زیر را با هم ببینیم :

 

 

مهم ترین نکات در ست کردن فرش و مبل

  1. به هیچ عنوان نیازی نیست که حتما حتما فرش و مبل دقیقا هم رنگ باشند! بلکه رعایت هارمونی رنگی مناسب کفایت می کند. به طور مثال اگر شما فرشی دارید که رنگ غالب آن سرمه ای است، نیازی نیست که حتما مبلی تهیه کنید که تماما سرمه ای باشد.بلکه رنگی از مبل را تهیه کنید که هارمونی مناسبی با رنگ سرمه ای داشته باشد.همچنین رنگ هایی از فرش یا مبل هستند که رنگ های خنثی محسوب می شوند. مزیت رنگ های خنثی این است که با هر رنگی قابلیت هماهنگی و ست شدن را دارند؛مثل رنگ های کرم یا فیلی ... جالب است بدانید که فرش ماشینی کرم و فیلی در دکتر فرش بسیار محبوب است که احتمالا یکی از دلایل محبوبیت این فرش ها، همین عدم محدودیت در طراحی دکوراسیون منزل است .
  2. در مواردی که مبل را از قبل خریداری کرده اید، و حالا قصد تعویض فرش منزلتان را دارید، می توانید از سایر کالاهای منزل کمک بگیرید .مثلا از کوسن مبل یا پرده منزل برای ست کردن دکوراسیون منزل استفاده کنید.
  3. اگر فرشی را مدنظر دارید که طرح نسبتا پرنقش و نگار و شلوغی دارد، سعی کنید طرح مبلمان تان را خلوت و ساده تر انتخاب کنید.
  4. اگر منزلتان نسبتا کوچک است، سعی کنید از رنگ های روشن برای فرش تان استفاده کنید. رنگ روشن فرش باعث می شود خانه بزرگ تر از آن چیزی که هست به نظر برسد.

در نهایت لازم است بگوییم که سه المان اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، فرش، مبلمان و پرده ها هستند که در انتخاب و خرید آن ها بایستی حداکثر دقت را داشته باشیم.

شما برای این سه المان مهم در دکوراسیون منزل چه ترکیبی را پیشنهاد می کنید؟

نظرتان را برای سایر اعضا کامنت کنید...

نظرات کاربران